نرم افزار قرائت کنتور آب

نرم افزار قرائت کنتور آب

نرم افزار قرائت کنتور آب

0

نرم افزار قرائت کنتور آب، نرم افزاری مبتنی بر وب است که با انطباق پذیری، مدیریت اطلاعات ورودی و نیز یکپارچه سازی و دسته بندی آن ها، نیازهای مختلف کاربران را در جهت دسترسی به اطلاعات مشترکین فراهم می سازد.

فناوری نرم افزار قرائت کنتور آب برای اولین بار در کشورهای توسعه یافته غربی مورد توجه قرار گرفت. در دهه 1980، ایالات متحده اولین کشوری بود که سیستم قرائت کنتور هوشمند را در مقیاس بزرگ به کار گرفت. با توسعه سریع فناوری شبکه های بی سیم، ارتباطات بی سیم به حالت اولیه انتقال داده ها در سیستم قرائت کنتور هوشمند تبدیل شد. انتقال بی سیم بسیاری از مشکلات مانند سیم کشی دشوار، تجهیزات پراکنده و هزینه های نگهداری بالا در سیستم قرائت کنتور سیمی را حل نمود. امروزه با کمک میکروکنترلر، سیستم قرائت کنتور هوشمند که داده ها را از طریق GSM، GPRS، CDMA و سایر شبکه های بی سیم به مرکز مدیریت داده ها منتقل می کند، بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. در توسعه سریع اقتصادی، طرح یک خانوار، یک کنتور، حجم قرائت کنتور را بسیار افزایش داده است که شرکت های آب و همچنین مشترکین را با چالش هایی مواجه کرده است. با توجه به شرایط فعلی، قرائت دستی کنتور روش اصلی قرائت کنتور است که نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد و ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که باعث ضرر شرکت های آب خواهد شد.
نرم افزار قرائت کنتور آب، فناوری جمع آوری داده های مصرفی از دستگاه های اندازه گیری مصرف آب و انتقال داده ها به پایگاه داده مرکزی برای تجزیه و تحلیل و صدور قبض است.


نرم افزار قرائت کنتور آب


چرا اهمیت دارد؟

ساختمان های مسکونی، تجاری و دفاتری وجود دارند که هر ماه یک قبض آب برای کل ساختمان دریافت می کنند و این به عهده مدیر ساختمان است که هزینه ها را بین واحدها تقسیم کند. برخی از ساختمان ها این فرآیند را بر اساس مساحت واحدها و یا تعداد افراد ساکن انجام می دهند، اما این منصفانه نیست! زیرا ممکن است مقادیر مصرف متفاوتی داشته باشند.
به این ترتیب، کنتورهایی برای اندازه گیری مصرف هر واحد نصب می شوند. فرآیند خواندن این کنتورها در هر ماه انجام می شود. نرم افزار قرائت کنتور به دیجیتالی کردن این فرآیند، حذف خطای انسانی، سرعت بخشیدن به بازیابی و تجزیه و تحلیل کمک می کند.
پلت فرم تعامل و تجزیه و تحلیل داده های قرائت کنتور برای کمک به شرکت های آب طراحی شده است تا هزینه خدمات رسانی به مشترکین خود را کاهش دهند، کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و رضایت مشکترکین را با راه حل های قدرتمند ارتباطی افزایش دهند. مشترکین آب می توانند برای تجزیه و تحلیل دقیق تر مصرف آب و مجموعه ای از راه حل ها  به پورتال دسترسی داشته باشند. ابزارهای تحلیل بصری، گزارش دهی و ارتباط با مشتری از طریق یک رابط کاربری آسان قابل دسترسی هستند.


نرم افزار قرائت کنتور آب


از لحاظ تاریخی، عملیات تاسیسات آب رسانی پر زحمت بوده و نیاز به اندازه گیری و اقدامات گسترده توسط پرسنل میدانی دارد.


نرم افزار قرائت کنتور آب


با توسعه سریع فناوری الکترونیک و فناوری اطلاعات، سطح مدیریت ابزارهای اندازه گیری همچنان در حال بهبود است و مردم امیدوارند که قرائت ابزار اندازه گیری هر چه سریعتر به صورت خودکار انجام شود. بنابراین، تحقق قرائت خودکار کنتورهای مختلف اجتناب ناپذیر شده است. در حال حاضر، اکثر قرائت های کنتور از راه دور از بستر GSM/GPRS برای گزارش منظم استفاده می کنند. روش قرائت کنتور با GSM نسبتاً عقب مانده، با هزینه بالا و قادر به نظارت دقیق بر عملکرد لحظه ای کنتورهای آب در محل نیست. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش راه های ارتباطی و با استفاده از بستر GPRS امکان قرائت لحظه ای کنتورهای هوشمند آب بدست آمده است.


محصولات مرتبط

سنجش افزار آسیا