سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده

سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده

سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده

مدام یک پلت فرم ماژولار می باشد که قادر به جمع آوری داده های تجهیزات اندازه گیری است و با ارائه راه حلی جامع برای تامین کنندگان انرژی، اپراتورهای شبکه انرژی، شبکه های برق، آب و گاز، شرکت های کنتورساز، ارائه دهندگان خدمات انرژی و... خدمات نوآورانه و جدیدی را ارائه می دهد. مدام با بهره گیری از یک هسته بسیار قدرتمند، قرائت و جمع آوری داده ها را به صورت سریع، منظم، قابل اعتماد و پایدار برای شرکت هایی که نیاز به داده های دقیق، پایدار و لحظه ای در جهت حفظ و نگهداری شبکه، گسترش آن و جلوگیری از تلفات انرژی دارند، ارائه می دهد. مدام قابلیت مدیریت اطلاعات مشترکین و تمامی فرآیندهای وابسته را داراست و این توانایی را دارد تا برای مشترکین صدور قبض کرده و مدیریت مالی مشترکین را انجام دهد.
مدام دارای سابقه عملیاتی آزموده شده بوده و قادر است حجم بالایی از داده را آنالیز نموده و در زمینه های مختلف گزارش های پیچیده، کاربردی و نتیجه محور ارائه نماید. رابط کاربری خودآموز و قابل درک مدام به گونه ای طراحی شده است که زمان و هزینه های آموزش کاربران را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

تعداد بازدید: 2360

سامانه مدام مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده MDM


امکانات

  • قابلیت جمع آوری سریع و مطمئن داده ها از تجهیزات اندازه گیری نصب شده
  • دارای طراحی ماژولار که امکان سازگاری آن با نیازهای جدید و اهداف مشتری را تضمین می نماید
  • امکان ارائه نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)
  • امکان تخمین و صحت سنجی داده های دریافت شده
  • قابلیت مدیریت تمام فرآیندهای امور مشترکین
  • قابلیت صدور قبض و مدیریت قبض های مشترکین
  • نقشه آفلاین جغرافیایی مشترکین
  • رابط کاربری خودآموز و کاهش هزینه های آموزشی و عملیاتی


کاربردها

سامانه مدام قابلیت برقراری ارتباط، قرائت، ارسال و دریافت اطلاعات انواع تجهیزات مختلف مانند کنتورهای هوشمند (برق، آب و گاز)، مودم های قرائت از راه دور، سنسورها، تجهیزات اندازه گیری، ابزار دقیق و... را دارا می باشد و می توان از آن در انواع کاربردهای مختلف مانند موارد زیر استفاده نمود:

  • شرکت های تولید و توزیع نیروی برق
  • شرکت های تولید و توزیع آب
  • شرکت های تولید و توزیع گاز
  • پتروشیمی ها
  • پالایشگاه ها
  • فرودگاه ها
  • شهرک های صنعتی
  • مراکز تجاری
  • پاساژها
  • مجتمع های مسکونی
  • و...


هوشمند سازی شبکه انرژی

برای تولید کنندگان و مدیریت کنندگان انرژی مانند شبکه برق، آب و گاز، داشتن یک شبکه هوشمند که حجم زیادی از داده ها را از کنتورها و دیگر ابزارهای اندازه گیری جمع آوری می کند، به همراه استفاده از یک راه حل قوی مدیریت داده جهت داده های جمع آوری شده و همچنین مدیریت امور مشترکین و صدور قبض و مدیریت آن ها ضروری می باشد. مدام با ارائه داده های پایدار، دقیق، صحیح، قابل اعتماد و امن، کارایی عملیاتی را ارائه می دهد که مرزهای جدیدی را برای توسعه شبکه تعریف می کند.
سازمان هایی که با چندین سیستم جداگانه و پایگاه های داده کار می کنند مستعد اشتباهات، تلفات داده ها و مشکلات فناوری اطلاعات هستند که منجر به منابع بهینه نشده، افزایش هزینه های کارکنان و مدیریت و در نتیجه کاهش کارایی کل سیستم می شود. با بهره گیری از مدام کل سیستم به عنوان یک شبکه هوشمند، سریع، پایدار، قابل اعتماد و بهینه سازی شده خواهد بود و هزینه های خدمات میدانی و انتقال داده ها به حداقل ممکن خواهد رسید. ارائه داده های مورد نیاز به صورت آنلاین و لحظه ای برای مدیریت هوشمندانه، نگهداری و توسعه زیرساخت شبکه از دیگر مزایای استفاده از مدام خواهد بود.


سیستم قابل اعتماد

مهمترین بخش در یک سیستم مدیریت داده، داده ها و مهم تر از آن قابلیت اطمینان آن ها است. قابلیت اطمینان به این معناست که داده ها به طور دقیق در زمانبندی های مشخص شده از تجهیز (به عنوان مثال کنتور) خوانده شوند و این قرائت بدون خطای سیستم انجام شود. این مهم با استفاده از ماژول قدرتمند هسته قرائت انجام می شود و در نتیجه، جریان منظم، قابل اطمینان و امن داده ها برای نظارت، مدیریت و توسعه شبکه انرژی ارائه می شود که کارایی عملیاتی و ارزش تجاری بالایی را ایجاد می نماید.


طراحی ماژولار

طراحی و توسعه یک نرم افزار در ساختار ماژولار برای نرم افزارهایی در مقیاس بزرگ، بسیار مهم است. ماژولار بودن، زمان توسعه و پشتیبانی را بطور قابل توجهی کاهش می دهد و شرکت های توسعه دهنده نرم افزار را قادر می سازد تا راه حل های بهتر و کارآمدتر را با سرعت بیشتر ارائه دهند. مشتریان نیز در زمان بسیار کوتاه تری به آنچه نیاز دارند دست می یابند و در نهایت این مورد ارزش تجاری بسیاری به کسب و کار مشتریان می افزاید. این ساختار همچنین این امکان را می دهد تا اشکالات پیدا شده را فقط با تغییر بخش خاصی از نرم افزار برطرف نمود (به عنوان مثال فقط یک ماژول نیاز به رفع اشکال و نصب مجدد دارد). این امر تغییرات و ارتقاء را برای مشتریان بسیار مطمئن تر می کند، زیرا نرم افزارهایی با ساختار بد بسیاری وجود دارد که با هر ارتقاء مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می کند و در نتیجه بهره وری را کاهش داده و ضررهای مالی زیادی را به همراه دارد. مدام از اصول طراحی ماژولار استفاده می کند که آن را به یک نرم افزار قابل اعتماد، سریع و قدرتمند تبدیل می کند.

ماژول هایی که برای نرم افزار مدام در دسترس هستند:

  • ماژول هسته قرائت
  • ماژول امور مشترکین
  • ماژول مدیریت مشترکین
  • ماژول بیلینگ


سامانه مدام مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده MDM


هریک از ماژول های مدام را می توان تهیه کرده و بر روی آن نصب نمود. درصورت نیاز به امکانات خاصی در نرم افزار مدام، می توان آن ها را در قالب یک ماژول طراحی نمود.


ماژول هسته قرائت

هسته قرائت یکی از ماژول های پلت فرم مدام می باشد که در آن تجهیزات (مانند کنتورها) از راه دور قرائت شده و این اطلاعات در سیستم ذخیره می گردد. از ویژگی های این ماژول سرعت بالای قرائت تجهیزات با تکیه بر معماری پیشرفته می باشد. این ماژول قابلیت مدیریت داده های قرائت شده و ارائه گزارش های متنوع را دارا می باشد. ماژول هسته قرائت، خود به صورت ماژولار طراحی و پیاده سازی شده است و از سه ماژول تشکیل شده است:

  • ماژول مدیریت اطلاعات تجهیزات اندازه گیری
  • ماژول سیستم زمانبندی و عملیات
  • درایورهای قرائت و تنظیم تجهیزات اندازه گیری

در ماژول مدیریت اطلاعات تجهیزات اندازه گیری، مشخصات و اطلاعات اولیه تجهیز (مانند کنتور برق) ثبت می گردد و بازیابی و ویرایش این اطلاعات نیز به کمک این ماژول انجام می شود.
با کمک ماژول سیستم زمانبندی و عملیات می توان در جاب های تنظیم شده، راس تاریخ و ساعت مشخص، هر نوع عملیاتی مانند قرائت تجهیزات، ارسال تنظیمات و... را انجام داد.
در درایورهای قرائت و تنظیم تجهیزات اندازه گیری، درایورهای تجهیزات مختلف (مانند انواع کنتورهای برق) به صورت مجزا قابل بارگزاری هستند و بدین روش مشتریان می توانند انتخاب نمایند که به چه درایورهایی نیاز دارند و همچنین می توانند پارامترهای مورد نیاز جهت قرائت و یا تنظیم را بر اساس نیاز مشخص نمایند که نتیجه آن هزینه های بسیار پایین تر برای آن ها خواهد بود. در آینده نیز با اضافه شدن هر تجهیز جدیدی فقط کافی است درایور آن در ماژول هسته قرائت بارگزاری گردد.

سامانه مدام مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده MDM

◄ مشاهده صفحه ماژول هسته قرائت


ماژول امور مشترکین

امور مشترکین یکی از ماژول های پلت فرم مدام می باشد که در آن مدیریت تمامی اطلاعات مربوط به مشترکین و روال ها (مانند تعریف مشترک، درخواست انشعاب جدید، تعویض کنتور، جابجایی کنتور، تغییر مالکیت، بازدید و تست کنتور، صدور صورتحساب کلی و...) با هدف تسریع فرآیندها و مدیریت مشترکین شبکه انرژی، انجام می شود. همچنین این ماژول موارد مالی مربوط به مشترکین را بصورت کلی مدیریت کرده و کلیه اطلاعات پرداختی و بدهکاری/بستانکاری مشترکین در آن ثبت می گردد.
جهت انجام روال های تعریف شده و مورد نیاز، از قسمت کارتابل، کارشناسان قادر هستند ضمن انجام و بررسی درخواست ها آن ها را به سایر کارشناسان ارجاع نموده تا ضمن طی روال های تعریف شده، امور مورد نظر نیز انجام گردد.

سامانه مدام مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده MDM

◄ مشاهده صفحه ماژول امور مشترکین


ماژول مدیریت مشترکین

مدیریت مشترکین یکی از ماژول های پلت فرم مدام می باشد که در آن تمامی اطلاعات مربوط به مشترکین و تخصیص کنتور قرار گرفته است. این ماژول بخشی از ماژول امور مشترکین می باشد و امکانات خاصی از آن را شامل می شود. از جمله امکانات این ماژول مدیریت کنتورهای مرجع و زیر مجموعه، مدیریت خاموشی های مشترکین و مدیریت متمرکز مشترکین بیزینس های مختلف مانند برق، آب و گاز در یک صفحه می باشد. ماژول مدیریت مشترکین، اطلاعات قرائت را از ماژول هسته قرائت دریافت نموده و می تواند گزارش های متنوعی را از آن ها ارائه نماید.
همچنین نقشه جغرافیایی مشترکین به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت پیاده سازی شده است و از مختصات طول و عرض جغرافیای Lat و Long و همچنین UTM پشتیبانی می کند. جهت امکان دید بهتر نقشه از دو پوسته نقشه ماهواره ای و شهری استفاده شده است. کلیه کنتورهای مشترکین ثبت شده بر روی نقشه نمایش داده شده و امکان محاسبه میزان مصرف مشترکین بر اساس محدوده انتخاب شده و مشاهده کنتورهای مرجع و زیرمجموعه نیز موجود می باشد.

سامانه مدام مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده MDM

◄ مشاهده صفحه ماژول مدیریت مشترکین


ماژول بیلینگ

بیلینگ یکی از ماژول های پلت فرم مدام می باشد که در آن عملیات صدور قبض و ارائه گزارش های مرتبط انجام می شود. این ماژول کلیه اطلاعات بدهکاری/بستانکاری مشترکین و میزان مصرف آن ها در آخرین دوره را از ماژول امور مشترکین دریافت می کند و با توجه به انواع تعرفه های موجود و با فرمول های ارائه شده وزارت محترم نیرو، عملیات محاسبه را انجام داده و برای مشترک قبض صادر می نماید. در بخش گزارشات می توان گزارش کلیه قبض های صادر شده و همچنین گزارش مغایرت آن ها را مشاهده نمود.

سامانه مدام مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده MDM

◄ مشاهده صفحه ماژول بیلینگ


نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)

داشتن یک نرم افزار جامع نیاز به نصب مجموعه ای از سرورها و نگهداری از آن ها را ایجاب می کند. مشتریانی با درجه خاصی از دستورالعمل های امنیتی هستند که موظف به خرید و نگهداری یک دیتاسنتر محلی و نصب نرم افزار مدام در آن پیکربندی هستند. از سوی دیگر، مشتریانی نیز هستند که مایل به خرید و راه اندازی چنین مراکز داده پرهزینه ای نیستند. دلایل زیادی وجود دارد که مشتریان را متقاعد می کند تا مرکز داده را به صورت محلی راه اندازی نکنند، مانند هزینه های خرید و راه اندازی سرور، هزینه های نگهداری، داشتن تعداد محدودی تجهیز، نیاز به ارتقاء سخت افزاری هنگام افزایش تعداد تجهیزات، در دسترس بودن محل کار از طریق اینترنت و امکان کار از هر نقطه، عدم نیاز به ارتقاء به نسخه های جدیدتر ارائه شده توسط توسعه دهنده و غیره.
مدام به گونه ای طراحی شده است که هم در محل و هم در خارج از سایت نصب می شود و گزینه های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا از آن به نفع خود استفاده کنند، زیرا هزینه هایی که مقرر شده تا صرف پیاده سازی و راه اندازی و نگهداری گردد را می توان جهت توسعه کسب و کار صرف نمود.


رابط کاربری خودآموز

هزینه های آموزش عملیات جزء بالاترین هزینه های منابع انسانی است که شرکت ها متحمل می شوند. علاوه بر آن کار با چندین سیستم جداگانه و پایگاه های داده، هزینه های آموزش کارکنان را به صورت مضاعف افزایش می دهد و بیش از آن، خطاهای انسانی که منجر به داده های نامعتبر می شود و در نتیجه ارزش تجاری کسب و کار را کاهش می دهد.
داشتن یک رابط کاربری خودآموز که با سال ها تجربه در این زمینه و مطالعه بر روی تجربیات کاربران شرکت های تولید و توزیع نیروی برق، آب و گاز در کشور طراحی شده است، هزینه های آموزش را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد. رابط کاربری، کاربر پسند و بدون نیاز به آموزش می باشد. تنها آموزش مورد نیاز کارکنان، خود کسب و کار خواهد بود.


مزایای مدام

  • کاهش هزینه های خدمات میدانی از طریق اتصال و قطع ارتباط از راه دور و قابلیت های خواندن درصورت نیاز
  • مدیریت آسان مشترکین انرژی مانند برق، آب و گاز
  • کاهش تعداد سیستم های مورد نیاز جهت جمع آوری و ورود اطلاعات، پردازش اطلاعات، صدور صورتحساب، مهندسی و مدیریت کار با داشتن یک سیستم جامع مستقل
  • افزایش کیفیت و صحت داده ها با استفاده از یک سیستم مرکزی واحد، به جای سیستم های جداگانه و ناسازگار
  • کاهش هزینه های پیاده سازی و نگهداری فناوری اطلاعات
  • افزایش اعتبار داده ها با قرائت خودکار داده ها مستقیماً از تجهیز
  • کاهش تلفات داده ها از طریق پیاده سازی تخمین و صحت سنجی داده ها
  • کاهش مداخله دستی در اطلاعات جمع آوری شده برای مشترکین خانگی و صنعتی
  • افزایش امنیت و کارایی از طریق مدیریت داده ها
  • صدور، ذخیره و مدیریت آسان قبوض
  • مشاهده آسان گزارش های کاربردی


مشخصات فنی

  • معماری سیستم: Layered with logical subsystems, and SOA based
  • بستر اجرای سیستم: Web Base, Browser and device Independent
  • بانک اطلاعاتی: RDBMS with SQL Server 2019
  • ارتباط با دیگر سیستم های مرتبط: SOAP with WCF
  • فریم ورک توسعه: .Net Framework 4.5
  • زبان برنامه نویسی: C#


لینک ماژول های سامانه مدام

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ماژول های سامانه مدام می توانید از صفحات زیر بازدید نمایید:


مشاوره رایگان

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.


سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده