MDM چیست؟

MDM چیست؟

0

MDM مخفف Master Data Management به مفهوم مدیریت داده اصلی، شامل ایجاد یک رکورد اصلی واحد برای هر شخص، مکان یا چیزی در یک تجارت، از منابع و برنامه های داخلی و خارجی است. این اطلاعات، پس از اینکه تحلیل، تطبیق و غنی شده، به یک منبع ثابت و قابل اعتماد تبدیل می شود. این رکوردها به عنوان یک نمای قابل اعتماد از داده های کسب و کار عمل می کنند که می توانند مدیریت شده و در سراسر کسب و کار به اشتراک گذاشته شوند تا گزارش دهی، کاملا دقیق و قابل اعتماد باشد. با این روش خطاهای داده ها حذف شده و از افزونگی جلوگیری می شود. به کمک MDM کلیه عملیات قرائت تجهیزات (مانند کنتورها، مودم ها، سنسورها، دستگاه ها و...)، جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده ها، اعلام آلارم ها، محاسبات صدور قبض و... با سرعت بالا و به صورت خودکار انجام می شود و کلیه اشتباهات و خطاهای انسانی نیز از این چرخه حذف می گردند. MDM به مدیران کمک می کند تا تصمیمات تجاری آگاهانه تری بگیرند.

MDM


MDM به عنوان یک فناوری کمک بزرگی به پیشرفت صنایع نموده است. MDM زمان و هزینه های تحمیلی بسیاری که در صنایع مختلف در راستای جمع آوری و تحلیل اطلاعات وجود داشت را حذف نموده و این زمان و هزینه ها در راستای رشد و گسترش آن ها صرف شده و این یکی از بزرگترین دستاوردهای استفاده از MDM می باشد. در نظر اول ممکن است در مقیاس های کوچک این تغییر خیلی محسوس نباشد، اما وقتی به عنوان نمونه هدف قرائت و جمع آوری اطلاعات از 30000 مودم باشد، این صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار قابل تامل می باشد، ضمن اینکه مشکلات ناشی از اشتباه نیز وجود ندارد.
شرکت سنجش افزار آسیا در راستای برطرف نمودن نیاز صنایع مختلف به نرم افزار MDM با استفاده از تجربه ای که سال ها در همکاری با صنایع مختلف کشور همانند برق، آب، گاز، پتروشیمی ها، نیروگاه ها، شهرداری ها و... داشته است اقدام به طراحی و پیاده سازی نرم افزارهایی نموده است که کلیه نیاز ها را برطرف می نماید. از جمله محصولاتی که شرکت سنجش افزار آسیا در این زمینه تولید نموده است می توان به این موارد اشاره نمود:

  • سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده
  • نرم افزار بارگیری آنلاین پست DMS
  • نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع EMS
  • ماژول دیسپاچینگ DSP-200
  • سامانه مانیتورینگ دما و رطوبت نیروگاه ها THM-100
  • نرم افزار قرائت از راه دور کنتورهای هوشمند آب تحت وب WMDM


سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده

مدام یک پلت فرم ماژولار می باشد که قادر به جمع آوری داده های تجهیزات اندازه گیری است و با ارائه راه حلی جامع برای تامین کنندگان انرژی، اپراتورهای شبکه انرژی، شبکه های برق، آب و گاز، شرکت های کنتورساز، ارائه دهندگان خدمات انرژی و... خدمات نوآورانه و جدیدی را ارائه می دهد. مدام با بهره گیری از یک هسته بسیار قدرتمند، قرائت و جمع آوری داده ها را به صورت سریع، منظم، قابل اعتماد و پایدار برای شرکت هایی که نیاز به داده های دقیق، پایدار و لحظه ای در جهت حفظ و نگهداری شبکه، گسترش آن و جلوگیری از تلفات انرژی دارند، ارائه می دهد. مدام قابلیت مدیریت اطلاعات مشترکین و تمامی فرآیندهای وابسته را داراست و این توانایی را دارد تا برای مشترکین صدور قبض کرده و مدیریت مالی مشترکین را انجام دهد.
مدام دارای سابقه عملیاتی آزموده شده بوده و قادر است حجم بالایی از داده را آنالیز نموده و در زمینه های مختلف گزارش های پیچیده، کاربردی و نتیجه محور ارائه نماید. رابط کاربری خودآموز و قابل درک مدام به گونه ای طراحی شده است که زمان و هزینه های آموزش کاربران را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

MDM


نرم افزار بارگیری آنلاین پست DMS

نرم افزار بارگیری پست آنلاین نرم افزاری مبتنی بر وب می باشد که به منظور مدیریت اطلاعات اندازه گیری شده توسط دستگاه های بارگیری پست، شامل ولتاژ، جریان و ضریب توان کلیه فیدرها و خطاهای ثبت شده به کار می رود و سبب سهولت در امر بارگیری بار فیدرها به صورت از راه دور و Online می گردد.

MDM


نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع EMS

نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع مبتنی بر وب بوده و به منظور قرائت، کنترل از راه دور و مدیریت اطلاعات کنتورهای پست های فوق توزیع، طراحی و تولید شده است. در این سیستم با برقراری ارتباط دو طرفه با کنتورهای برق و با استفاده از ماژول جمع کننده اطلاعات (DCU)، اطلاعات مربوط به کنتورها دریافت شده و با ذخیره در بانک اطلاعاتی نرم افزار، اقدامات لازم در خصوص مدیریت داده های قرائت شده صورت می پذیرد. همچنین این نرم افزار دارای قابلیت جمع آوری اطلاعات و مانیتورینگ کنتورهای نصب شده در ابتدای فیدرهای فشار متوسط خروجی و کنتورهای نصب شده در خروجی ترانسفورماتورهای پست هـای فوق توزیع می باشد.

MDM


ماژول دیسپاچینگ DSP-200

نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع مبتنی بر وب بوده و به منظور نرم افزار قرائت از راه دور و مدیریت اطلاعات کنتورهای پست های فوق توزیع، طراحی و تولید شده است. در این سیستم با برقراری ارتباط دو طرفه با کنتورهای برق با استفاده از ماژول جمع کننده اطلاعات (DCU)، یا با استفاده از وب سرویس اطلاعات مربوط به کنتورها دریافت شده و با ذخیره در بانک اطلاعاتی نرم افزار، اقدامات لازم در خصوص مدیریت داده های قرائت شده صورت می پذیرد.

MDM


سامانه مانیتورینگ دما و رطوبت نیروگاه ها THM-100

THM-100 نرم افزار مانیتورینگ دما و رطوبت نیروگاه ها مبتنی بر وب بوده و در شرکت مدیریت شبکه برق ایران به منظور مانیتورینگ پارامترهای هوشناسی کلیه نیروگاه های سراسر کشور کاربرد دارد. اطلاعات توسط دیتالاگر CMS-300/CMS-400 از سنسورها (دما، رطوبت، فشار، سرعت، جهت وزش باد و...) جمع آوری می گردد و در زمان های مشخص و یا بصورت لحظه ای از طریق بستر اینترنت به این سامانه ارسال می گردد.

MDM


نرم افزار قرائت از راه دور کنتورهای هوشمند آب تحت وب WMDM

نرم افزار قرائت از راه دور کنتورهای هوشمند آب، نرم افزاری مبتنی بر وب است که با انطباق پذیری، مدیریت اطلاعات ورودی و نیز یکپارچه سازی و دسته بندی آن ها، نیازهای مختلف کاربران را در جهت دسترسی به اطلاعات مشترکین فراهم می سازد. در نتیجه برای سهولت امر قرائت، امکان قرائت مصرف مشترکین و نیز شرح وقایع و خطاهای ثبت شده در کنتور هوشمند آب، به صورت از راه دور به هر دو حالت Offline و Online را فراهم می کند.

MDM

سنجش افزار آسیا

کلمات کلیدی