امور مشترکین یکی از ماژول های پلت فرم مدام می باشد که در آن مدیریت تمامی اطلاعات مربوط به مشترکین و روال ها (مانند تعریف مشترک، درخواست انشعاب جدید، تعویض کنتور، جابجایی کنتور، تغییر مالکیت، بازدید و تست کنتور، صدور صورتحساب کلی و...) برای کاربردهای مختلف مانند آب، برق، گاز و... با هدف تسریع فرآیندها و مدیریت مشترکین شبکه انرژی، انجام می شود. همچنین این ماژول موارد مالی مربوط به مشترکین را به صورت کلی مدیریت کرده و کلیه اطلاعات پرداختی و بدهکاری/بستانکاری مشترکین در آن ثبت می گردد.
جهت انجام روال های تعریف شده و مورد نیاز، از قسمت کارتابل، کارشناسان قادر هستند ضمن انجام و بررسی درخواست ها آن ها را به سایر کارشناسان ارجاع نموده تا ضمن طی روال های تعریف شده، امور مورد نظر نیز انجام گردد.
تعداد بازدید: 2350
برای هر شرکت توزیع انرژی، ثبت اطلاعات کامل هر مشترک بخش مهمی از مدیریت اطلاعات می باشد. با کمک ماژول امور مشترکین می توان تمام اطلاعات مربوط به هر مشترک را مانند اطلاعات فردی، آدرس، مختصات جغرافیایی محل نصب، مشخصات کامل کنتور نصب شده، شماره اشتراک، اطلاعات قراردادی مشترک و... را ثبت و مدیریت نمود. همچنین می توان کلیه مدارک مورد نیاز را به صورت فایل های مختلف پیوست نمود. جستجو در میان اطلاعات ثبت شده به صورت هوشمند و با سرعت بالایی انجام می شود.
جهت انجام امور مشترکین از قبیل تعریف مشترک جدید، درخواست نصب انشعاب جدید، درخواست تعویض کنتور، درخواست جابجایی کنتور، تغییر مالکیت، بازدید و تست کنتور، صدور صورتحساب کلی و... برحسب نوع کسب و کار (مانند برق، آب و گاز) روال هایی وجود دارد که باید طی شود و کارشناسان مختلف عملیاتی را طی هر مرحله ارجاع انجام دهند. کارتابلی که در ماژول امور مشترکین قرار گرفته است به طور کامل قادر است از طریق روال های تعریف شده، کلیه امور تعریف شده مشترکین را انجام دهد. در هر روال فرمی وجود دارد که کارشناس با پرکردن آن و ارجاع به کارشناس مرتبط بعدی، مراحل روال را طی کرده و در انتها امور مورد نظر انجام می شود.
جهت محاسبه قبوض مشترکین نیاز است تا در ابتدا اطلاعات اولیه همانند نوع کاربری آن ها از مصرف انرژی مشخص گردد که در بخش نوع تعرفه امکان تعریف کاربری های مختلف مانند کشاورزی، عمومی، صنعتی، مسکونی و... وجود دارد. در قدم بعد نیاز است تا تعرفه های مختلف تعریف گردد مانند مناطق عادی، خانگی، مناطق گرمسیری، بازه های مصرفی مختلف و... که در بخش تعرفه این امکان وجود دارد. با ورود اطلاعات و ضرایب مورد نیاز جهت محاسبه قبض و همچنین ورود اطلاعات جهت تخفیف و... برای مشترکین خاص، اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه قبوض کامل می گردد.
یکی از مهمترین قابلیت های ماژول امور مشترکین ارائه گزارش های متنوع و کاربردی می باشد که بر اساس آن می توان به طور کامل مصرف مشترکین را تحلیل نمود:
اطلاعات پرداختی مشترکین و میزان بدهی و بستانکاری آن ها در این بخش از ماژول نگهداری می شوند. هنگامی که ماژول بیلینگ اقدام به صدور قبض می نماید، در ابتدا اطلاعات بدهکاری و بستانکاری مشترک از این ماژول دریافت شده و سپس قبض جدید صادر می گردد، سپس این اطلاعات جدید به بخش حسابداری ماژول امور مشترکین نیز ارسال شده و به میزان بدهکاری مشترک اضافه می گردد. پس از اینکه مشترک قبض خود را پرداخت می نماید، اطاعات قبض پرداختی نیز برای مشترک منظور می گردد.
هزینه های آموزش عملیات جزء بالاترین هزینه های منابع انسانی است که شرکت ها متحمل می شوند. علاوه بر آن کار با چندین سیستم جداگانه و پایگاه های داده، هزینه های آموزش کارکنان را به صورت مضاعف افزایش می دهد و بیش از آن، خطاهای انسانی که منجر به داده های نامعتبر می شود و در نتیجه ارزش تجاری کسب و کار را کاهش می دهد.
داشتن یک رابط کاربری خودآموز که با سال ها تجربه در این زمینه و مطالعه بر روی تجربیات کاربران شرکت های تولید و توزیع نیروی برق، آب و گاز در کشور طراحی شده است، هزینه های آموزش را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد. رابط کاربری، کاربر پسند و بدون نیاز به آموزش می باشد. تنها آموزش مورد نیاز کارکنان، خود کسب و کار خواهد بود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سامانه مدام و سایر ماژول ها می توانید از صفحات زیر بازدید نمایید:
تمامی حقوق این سایت به تعلق دارد.