نرم افزار قرائت از راه دور

نرم افزار قرائت از راه دور

نرم افزار قرائت از راه دور

0

قرائت از راه دور تجهیزات، امکاناتی در اختیار صنعت قرار داده است که باعث بوجود آمدن تحولی در آن شده است. افزایش فوق العاده سرعت جمع آوری اطلاعات در مقایسه با روش سنتی، دقت اطلاعات جمع آوری شده و اطمینان آن ها از دست آوردهای این تکنولوژی می باشد.

به عنوان نمونه با وجود کنتورهای هوشمند برق و همچنین مودم های قرائت از راه دور کنتورهای برق مشترکین (برای کنتورهای غیر هوشمند) و امکان قرائت از راه دور آن ها، می توانیم اطلاعات زیادی را در مورد مصرف انرژی جمع آوری کنیم. ما می‌توانیم از این اطلاعات برای انجام اقدامات پیش بینی کننده تعمیر و نگهداری شبکه برق استفاده کنیم، که در نهایت باعث کاهش قطعی برق می‌شود. مدیریت قطعی برق به طور فزاینده ای کارآمد خواهد شد. علاوه بر این، دیگر نیازی نیست تا ماموران قرائت جهت قرائت و ثبت اطلاعات کنتورها مراجعه نمایند، قرائت کلیه کنتورها در عرض چند دقیقه و بدون اشتباه انجام می شود.
در مورد مکان هایی که قرارداد برق آن ها به صورت اعتباری و یا مدت زمان محدود می باشد، عملیات قطع و وصل برق از راه دور به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه حضوری مامور انجام می شود.
با ارائه اطلاعات به مشترکین در سامانه، هر مشترک می تواند میزان مصرف خود را در حد ساعتی مشاهده نماید.


نرم افزار قرائت از راه دور


جدا از کنتورهای هوشمند، با استفاده از مودم های قرائت از راه دور می توانیم تجهیزات و کنتورهایی که هوشمند نمی باشند را از راه دور قرائت نماییم. تجهیزات از طریق ارتباط RS232/RS485 به مودم متصل می شوند و مودم مذکور می تواند از طریق LAN و یا GPRS اطلاعات خود را به سرور ارسال نماید و همچنین اطلاعات مورد نیاز را دریافت نموده و به تجهیزات منتقل نماید.


نرم افزار قرائت از راه دور


شرکت سنجش افزار آسیا در زمینه مانیتورینگ از راه دور فعالیت می نماید و محصولات مختلفی در این زمینه تولید نموده است. از محصولات تولیدی در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنتور هوشمند آب مدل MWM-525
  • دیتالاگر سیستم هواشناسی CMS-400
  • جمع کننده اطلاعات کنتورهای برق مشترکین DCU-250
  • دستگاه قرائت از راه دور برق AMU-310
  • مودم روتر مخابراتی صنعتی NR-100
  • مودم ترنسپرنت TM-100


از محصولات در زمینه نرم افزار قرائت از راه دور نیز می توان به این موارد اشاره نمود:

  • سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده
  • نرم افزار بارگیری آنلاین پست DMS
  • نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع EMS
  • ماژول دیسپاچینگ DSP-200
  • سامانه مانیتورینگ دما و رطوبت نیروگاه ها THM-100
  • نرم افزار قرائت از راه دور کنتورهای هوشمند آب تحت وب WMDM


سامانه مدام، مدیریت کنتورها و داده های اندازه گیری شده

مدام یک پلت فرم ماژولار می باشد که قادر به جمع آوری داده های تجهیزات اندازه گیری است و با ارائه راه حلی جامع برای تامین کنندگان انرژی، اپراتورهای شبکه انرژی، شبکه های برق، آب و گاز، شرکت های کنتورساز، ارائه دهندگان خدمات انرژی و... خدمات نوآورانه و جدیدی را ارائه می دهد. مدام با بهره گیری از یک هسته بسیار قدرتمند، قرائت و جمع آوری داده ها را به صورت سریع، منظم، قابل اعتماد و پایدار برای شرکت هایی که نیاز به داده های دقیق، پایدار و لحظه ای در جهت حفظ و نگهداری شبکه، گسترش آن و جلوگیری از تلفات انرژی دارند، ارائه می دهد. مدام قابلیت مدیریت اطلاعات مشترکین و تمامی فرآیندهای وابسته را داراست و این توانایی را دارد تا برای مشترکین صدور قبض کرده و مدیریت مالی مشترکین را انجام دهد.
مدام دارای سابقه عملیاتی آزموده شده بوده و قادر است حجم بالایی از داده را آنالیز نموده و در زمینه های مختلف گزارش های پیچیده، کاربردی و نتیجه محور ارائه نماید. رابط کاربری خودآموز و قابل درک مدام به گونه ای طراحی شده است که زمان و هزینه های آموزش کاربران را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

نرم افزار کنتورهای هوشمند


نرم افزار بارگیری آنلاین پست DMS

نرم افزار بارگیری پست آنلاین نرم افزاری مبتنی بر وب می باشد که به منظور مدیریت اطلاعات اندازه گیری شده توسط دستگاه های بارگیری پست، شامل ولتاژ، جریان و ضریب توان کلیه فیدرها و خطاهای ثبت شده به کار می رود و سبب سهولت در امر بارگیری بار فیدرها به صورت از راه دور و Online می گردد.

نرم افزار قرائت از راه دور


نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع EMS

نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع مبتنی بر وب بوده و به منظور قرائت، کنترل از راه دور و مدیریت اطلاعات کنتورهای پست های فوق توزیع، طراحی و تولید شده است. در این سیستم با برقراری ارتباط دو طرفه با کنتورهای برق و با استفاده از ماژول جمع کننده اطلاعات (DCU)، اطلاعات مربوط به کنتورها دریافت شده و با ذخیره در بانک اطلاعاتی نرم افزار، اقدامات لازم در خصوص مدیریت داده های قرائت شده صورت می پذیرد. همچنین این نرم افزار دارای قابلیت جمع آوری اطلاعات و مانیتورینگ کنتورهای نصب شده در ابتدای فیدرهای فشار متوسط خروجی و کنتورهای نصب شده در خروجی ترانسفورماتورهای پست هـای فوق توزیع می باشد.

نرم افزار قرائت از راه دور


ماژول دیسپاچینگ DSP-200

نرم افزار مانیتورینگ پست های فوق توزیع مبتنی بر وب بوده و به منظور نرم افزار قرائت از راه دور و مدیریت اطلاعات کنتورهای پست های فوق توزیع، طراحی و تولید شده است. در این سیستم با برقراری ارتباط دو طرفه با کنتورهای برق با استفاده از ماژول جمع کننده اطلاعات (DCU)، یا با استفاده از وب سرویس اطلاعات مربوط به کنتورها دریافت شده و با ذخیره در بانک اطلاعاتی نرم افزار، اقدامات لازم در خصوص مدیریت داده های قرائت شده صورت می پذیرد.

نرم افزار قرائت از راه دور


سامانه مانیتورینگ دما و رطوبت نیروگاه ها THM-100

THM-100 نرم افزار مانیتورینگ دما و رطوبت نیروگاه ها مبتنی بر وب بوده و در شرکت مدیریت شبکه برق ایران به منظور مانیتورینگ پارامترهای هوشناسی کلیه نیروگاه های سراسر کشور کاربرد دارد. اطلاعات توسط دیتالاگر CMS-300/CMS-400 از سنسورها (دما، رطوبت، فشار، سرعت، جهت وزش باد و...) جمع آوری می گردد و در زمان های مشخص و یا بصورت لحظه ای از طریق بستر اینترنت به این سامانه ارسال می گردد.

نرم افزار قرائت از راه دور


نرم افزار قرائت از راه دور کنتورهای هوشمند آب تحت وب WMDM

نرم افزار قرائت از راه دور کنتورهای هوشمند آب، نرم افزاری مبتنی بر وب است که با انطباق پذیری، مدیریت اطلاعات ورودی و نیز یکپارچه سازی و دسته بندی آن ها، نیازهای مختلف کاربران را در جهت دسترسی به اطلاعات مشترکین فراهم می سازد. در نتیجه برای سهولت امر قرائت، امکان قرائت مصرف مشترکین و نیز شرح وقایع و خطاهای ثبت شده در کنتور هوشمند آب، به صورت از راه دور به هر دو حالت Offline و Online را فراهم می کند.

نرم افزار قرائت از راه دور

سنجش افزار آسیا